И тут Остапа понесло...

Moderator is not on duty

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 24 May 2006, 18:53

[quote]Историю без конца читать не интересно[/quote]И это говорит заядлый читарь фанфиков... :laugh:



А у Дихнова вообще нет ни одного законченного романа. Он мастер недоделок.
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Тень (архив) » 25 May 2006, 10:44

Народ поздравьте меня с выпускным. :laugh:
User avatar
Тень (архив)
 
Posts: 4
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 25 May 2006, 11:32

[quote]Про Здра ВЛЯ ВЛЯ... тужась, и высунув язык, мазюкал грифелем по горшочку Сава.[/quote]



И хоть думаю, что свою долю занудных речей на солнцепеке ты уже получил,

поздравляю, жизнь раскрылась перед тобой еще не езженной дорогой, и ты пойдешь по ней (ну или помчишься с ветерком (лишь бы не повезли, да еще и поездом :laugh: )) В общем, ТОГО! Дерзай!
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Лана (архив) » 25 May 2006, 14:22

[b]Тень[/b],

с выпускным!!!! :laugh: Удачной тебе дальнейшей жизни, всего самого-самого наилучшего и вообще!!! *^_^*
User avatar
Лана (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 25 May 2006, 16:08

Поздравлям :laugh:.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 26 May 2006, 08:28

Товарищ Дэвид Вебер высказывает свое мнение о службе техподдержки Dell:



[quote] 

I know I try not to use this space in a blog-like fashion, but I just have to vent (it's long, though):

     

     

    I hate Dell technical support.

     

    Why?

     

    It goes back to last fall when my primary computer up and died on me. At the time, I mentioned it here and I got many emails (I never did properly thank the senders… Thanks, guys!) about what I should do for a new machine. Intel/AMD… Windows/Linux…

     

    I waited a long time because I am, for all intents and purposes… frugal (i.e. cheap), but I wanted to get a good, high-end box. (Unlike the recently departed cheap-assed white-box system.)

     

    I liked the Dell XPS boxes… and I'd have loved to have bought an XPS 600, but that cheapness-gene kicked in. I couldn't justify the expense for what amounted to just a bigger, roomier tower case.

     

    I settled on a dual-cored Intel XPS 400.

     

    So far, I think it's a great machine… extremely quiet (a major plus after the multi-fan windtunnel I had before).

     

    I got the machine with a TV tuner and a really sweet 2007WFP 20" widescreen, fine pitch monitor. I can't say enough wonderful things about the combination.

     

    Here's where the trouble started: Dell ships these things configured with the hard drive partitioned as One Big Drive. I'm not a big fan of that. I like maybe 30GB-50GB as a ceiling for the boot drive with the rest as data partition. Call me a geek.

     

    They don't recommend repartitioning the drives. Why? Because they no longer seem to supply a System Restore DVD. What they do is create a 4.6GB partition out of your own precious storage at the tail-end of the drive and stash a copy of a Ghost image of the system drive there. You get to it by hitting CTRL-F11 during boot up.

     

    Now, from a manufacturing standpoint, this is a win-win situation for Dell. They provide a restorable image of the drive so the end-user can recover from system screw-ups. And they put it in a place where the user can't lose it, short of a hard drive meltdown (which, if it was that bad, you'd probably be looking into a replacement any way). And they don't have to provide the backup on removable media.

     

    That's fine for the 97.5% of the Joe Averages who buy these, but not so fine for the Tech Geeks.

     

    As you might expect, deleting the 228GB C: partition and replacing it with a 50GB C: and a 178GB D: - even without touching the other partitions - still broke the link into the recovery partition.

     

    Hardly the end of the world, or so I thought. I also bought a Windows Media Center 2005 re-install DVD. I also have the Dell Resource CD which is supposed to have all the hardware drivers.

     

    No problem.

     

    Zap, repartition, reformat, reinstall… it can't find the TV tuner. No problem... I have XPS Premium support! I'll be fine!

     

    Call number… Please punch in your eleven-digit Express Service Code… beep-beep... beep... beep-beep-beep... beep-beep... beep-beep-beep... Thank you, please wait for the next service person available… Wait, wait wait… (actually, the wait wasn't long at all) Hello, may I have your Express Service Code, please… May I have your name, please… May I have your telephone number, please… No, may I have the telephone number of the location you had it shipped, please… May I have your email address, please… Can you spell that, please…

     

    Tech lady tells me that I called the wrong number, then supplies it to me and helpfully transfers me to the correct extension so I don't have to redial.

     

    Hello, may I have your Express Service Code, please… May I have your name, please… May I have your telephone number, please… No, may I have the telephone number of the location you had it shipped, please… May I have your email address, please… Can you spell that, please…

     

    After all this folderol we manage to determine that the clean Windows set up doesn't seem to be recognizing the TV tuner (it worked fine out of the box). The Resource CD doesn't tell me which driver it should use. He tells me the type of card it shipped with, thus letting me select the driver and install it.

     

    All is well. A short while later, I fire up Media Center, reset the channel guide, select a TV program… Decoder Error.

     

    Call new number… Please punch in your eleven-digit Express Service Code… beep-beep... beep... beep-beep-beep... beep-beep... beep-beep-beep... Thank you, please wait for the next service person available… Wait… Hello, may I have your Express Service Code, please… May I have your name, please… May I have your telephone number, please… No, may I have the telephone number of the location you had it shipped, please… May I have your email address, please… Can you spell that, please…

     

    Are we detecting a pattern here? Why have the phone system prompt for the Express… Service… Code… if all you're going to is have the end-tech ask you again first thing? If I have to repeat T… H… E… F… I… F… T… H… I… M… P… E… R… I… U… M… .… C… O… M… phonetically (and I do mean phonetically, as in Tango… Hotel… Echo…) one more time, it will be too soon.

     

    New guy tells me that I've called the wrong number, he'll be happy to transfer me to the right extension and helpfully supplies me with the correct number. "That's the number I dialed to reach you."

     

    Any way, he transfers me to the proper person. And I wait. And wait. And wait…

     

    And wait and wait and wait…

     

    It's a good thing I had a hands-free boom mike or I would never have lasted that half hour (I read a book). The only sound I hear was what sounded like a line switch. No hiss… no Musak… nothing.

     

    I am not a happy camper at this point. Phone-people are not high on my list this Saturday.

     

    I decide I need a break.

     

    Not long after this, the phone rings:

     

    Hello, may I speak to Mrs. Buckley? "I'm sorry, she's not here at the moment. Is there any message?" No. No message. "Then don't call back." And I hung up on him. Why do telemarketers call and then say 'there's no message'? Why'd they call in the first place?

     

    I'm still in that foul mood.

     

    A couple hours later I call Dell back, but I'm not much in the mood for their crap. Some poor shlub in Bangalore got an earful from me.

     

    Call newer number… Please punch in your eleven-digit Express Service Code… beep-beep... beep... beep-beep-beep... beep-beep... beep-beep-beep... Thank you, please wait for the next service person available… Wait… Hello, may I have your Express Service Code, please…

     

    "Why do you keep asking for that? Doesn't your telephone system give you the number that I already gave it? Is this the best that 20 years' of Dell telephone support evolution can give you?"

     

    So I give him the number.

     

    Then I snarled at him: "Before we get too far, I want to know that I've called the right number. I don't want to go through all this again only to be told I called the wrong number and have you give me the same number back to me!" All the while I was leaning forward in my chair and jabbing my finger into the chest of some phone-guy 11000 miles away. I don't think I've ever been so elementally enraged over technical support. Maybe I'm just PMSing.

     

    This is for XPS hardware support… May I have your name, please… May I have your telephone number, please… No, may I have the telephone number of the location you had it shipped, please…

     

    "Don't you people use databases? Doesn't the Express… Service… Code…" - I fairly spat the words at him - "give you all you need to know to pull up my records?"

     

    No, sir. We have a new case file we need to fill out… May I now have your email address, please…

     

    At this point - anticipating another three minutes of phonetically spelling my email address flashed before me… I saw white - anyone looking at me would have expected my next appearance to be on the Six O'Clock News on a water tower with a rifle.

     

    "No. You cannot have my email address! I tell you what? Why don't I just box the thing up and ship it back?" And I hung up on him.

     

    I spent the next few hours trying to relax into a book by some Weeber-guy. It's gotta be pronounced 'Weeber' or they'd have put another 'b' on the cover, right?

     

    I finally tried their online tech-support chat.

     

    I actually warned the guy right up front that whether I kept the thing may hinge on his responses.

     

    It was slow going, but the guy seemed to know what the issue was: it was the DVD decoder software. Media Center couldn't read the TV tuner without having the DVD player/burner software installed.

     

    Just install the Roxio and Sonic CDs and you'll be all set! "What Roxio and Sonic CDs?" Which neatly explains why I never reinstalled them.

     

    Once we determined that the disks did, indeed, seem to be AWOL, he arranged for replacements.

     

    His only mistake came when he asked if there was anything else I wanted to ask.

     

    "Not that I recall at the moment, other than it should be noted somewhere that the ATI tuner requires the presence of third-party software."

     

    Joseph, it is not that the tuner requires it, the Files used by Media Center are MPEG 2 files and for this file format to play we need a decoder, which is the Sonic Cine Player. Also for the DVD disks to play we need to have a DVD decoder.

     

    Well... color me pedantic, but we weren't discussing DVDs, or even the pre-recorded Media Center files, we were discussing the fact that Media Center wouldn't decode a live signal from the TV tuner. Since it isn't working now, with just the ATI software and seems to need the MPEG 2 decoder in another software product, then, in my book, it seems to pass the Duck Test as far as requiring third-party software is concerned.

     

    I wasn't in the mood to argue. Up until that point he was doing well, so I let it slide and I'll await the CDs.[/quote]
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Maxv (архив) » 26 May 2006, 09:52

Блиннннн...... Техподдержка. Круто. Хорошо, когда телефон бесплатный.
User avatar
Maxv (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 26 May 2006, 10:44

Это? Это скорее техкомпостирование мозгов. Да и кончилось все тем, что "мы вышлем вам диск, вы там поставьте все по нему..."
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 27 May 2006, 23:12

Забавная штука. Недавно лазил по форуму "Линейки", так там у многих под ником стоит табличка с написанными названиями класса, уровня и клана. Помимо этого на картинке нарисован символ класса и своеобразный "аватар" класса. Так вот... У одного человечка, по классу Варлорд, в качестве "аватара" класса нарисована...Сейлор Сатурн :-n. В чем фишка. Варлорды это класс проффесионально пратикующих бой на алебардах :-n. Кто бы мог подумать :-n.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 28 May 2006, 04:00

Ну, "открывашка" Сатурн не совсем алебарда. Нет молотообразного наконечника, нет бронебойного, колющего в замахе элемента, хотя, раз уж она режет все подряд (о чем алебарда и мечтать не может) ей это все без надобности. И главное - нет КРЮКА - основополагающего элемента.



Кстати, мне всегда казалось, что алебарды - оружие для боя в куче, а не "оружие выбора" ярких индивидуальностей.



[url="http://www.lki.ru/text.php?id=571"]http://www.lki.ru/text.php?id=571[/url]



оччень миленькая статья.
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 28 May 2006, 08:29

[quote]Ну, "открывашка" Сатурн не совсем алебарда.[/quote]

Это Глейв, разновидность алебарды.



[quote]Кстати, мне всегда казалось, что алебарды - оружие для боя в куче, а не "оружие выбора" ярких индивидуальностей.[/quote]

Основной фишкой варлордов в"Линейке" как раз и явлеться возможность одновременно атаковать кучу врагов :-n.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 28 May 2006, 11:36

Прочти статью.

А оружие для одномоментной атаки толпы народу это римский фирменный "скорпион" или для продвинутых пулемет... все прочее не обеспечивает нужной плотности огня...



Polearm - это не алебарда как класс, это всего лишь древковое оружие.
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 28 May 2006, 12:10

[quote]А оружие для одномоментной атаки толпы народу это римский фирменный "скорпион" или для продвинутых пулемет... все прочее не обеспечивает нужной плотности огня...[/quote]

Cмотря о чем мы говорим.



[quote]Polearm - это не алебарда как класс, это всего лишь древковое оружие.[/quote]

Не спорю. Но в "Линейке" все оружие относящееся к этому классу это либо Spear, либо Halebard. Причем последнего больше ИМО :-n

[b]Добавлено [mergetime]1148807413[/mergetime]:[/b]

[quote]Это сравнительно легкая секира, маневренная, и потому во Франции и Германии XV века стала популярным оружием индивидуальных бойцов.[/quote]

Относительно глейва Сатурн я сомневаюсь :-n. Она там цельнометалическая ИМО :-n.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby chebmaster » 28 May 2006, 14:54

Кстати, о птичках. В манге конструкция Глейва Безмолвия отличается анимешной наличием внушительного противовеса-утолщения на конце рукояти. Вполне может работать как булава.
User avatar
chebmaster
Site Admin
 
Posts: 915
Joined: 06 Apr 2013, 13:38

Unread postby Climhazard » 28 May 2006, 16:19

[quote]В манге конструкция Глейва Безмолвия отличается анимешной наличием внушительного противовеса-утолщения на конце рукояти. Вполне может работать как булава.[/quote]

Противовесом кнеша при желании можно, но неудобно. Я кста вообще сомневаюсь в способностях Сатурн нормальной работать Глейвом Безмолвия...
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 28 May 2006, 18:49

Ну, нужно учесть сэйлорфучное усиление общей мощи (10х ?) И полное отключение "лишней" инерции. И общее магическое облегчение цацки. И уникальные магические возможности по резанию всего подряд. Подозреваю если б тетя Наоко вооружила Сатурн мухобойкой, та б тоже плющила все что угодно, включая небольшого размера горы.



кроме того, ИМХО "открывашка" Сатурн больше похожа на извращенно гнутую гизарму...



[quote]Гвизарма, или гизарма (guisarme), обладает примерно таким же лезвием, как у глефы (только сильнее выгнутым и заточенным, как правило, с двух сторон), и дополнительным шипом «штыкового» типа. Шип и лезвие расходятся довольно далеко, что позволяет предположить, что ее прародителем были банальные сельскохозяйственные вилы.[/quote]Обычно гизарма выглядит как вычурная "V" c передней палочкой вынувшей грудь дугой и задней торчащей вверх и в сторону как хвост у ошалевшей с ужаса кошки. Весь это конструкт - насажен на древко [quote]По-видимому, гвизарма — единственная европейская секира, во владении которой весьма существенную роль играли захваты. Рубящие удары гвизармой применялись в первую очередь против лошадей — для перерезания сухожилий. Такое специфическое оружие возникло в XI веке, а потом постепенно уступило поле боя алебарде.[/quote]



А что до игрушек, автор статьи хорошо по ним прошелся... как и все прочие, ну не лезут авторы игрушек в дебри умствований всяких там экспертов холодного оружия. В конце концов и среди самих экспертов ни ладу и согласия тоже нет...
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 28 May 2006, 19:19

Вообще ИМО оружие Сатрун это какой то странный мутант :travel:. То ли глефа, то ли гизарма... Вот такое вот [url="http://www.smlibrary.narod.ru/pictures/saturn1.gif"]чудо[/url]. Противовес кста на месте.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 29 May 2006, 02:36

Стандартный плод ума дизайнера, не имеющего ни малейшего понятия о функциональности.

Очередная победа красочности над смыслом.

А точнее - магический конструкт, не обязанный являться сколь-либо функциональным без "намагиченности". Не лучше и не хуже усыпанной камнями кривой абордажной сабли Харуки
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

Unread postby Climhazard » 29 May 2006, 10:14

[quote]Не лучше и не хуже усыпанной камнями кривой абордажной сабли Харуки[/quote]

Вот тут ты не совсем прав. Усыпан камнями не клинок, а ножны. В конце третьего сезона, во время разборки с Герметойдом(или как его там?) Уран вытаскивала собственно меч.
Солнцеликий Ктулху. Сертифицированный ниндзя-редактор.
Когда тентакледемоны ложатся спать, они проверют - нет ли под кроватью Молестии.
User avatar
Climhazard
 
Posts: 5
Joined: 07 May 2013, 18:27

Unread postby Siberian-Troll (архив) » 29 May 2006, 11:43

Да? Круто...



А то помню, мулевал картинку Мичиру с Харукиным клинком, так пришлось мордочку брать анимешную, а клинок (по типу шпаги) из манговских картинок.



Тогда что за резачок она вытряхивает из таких апельсино-долько-образных ножен?
User avatar
Siberian-Troll (архив)
 
Posts: 0
Joined: 07 Apr 2013, 00:06

PreviousNext

Return to Spamville

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests